30 toukokuuta 2007

Hugh Grant

Tämän kevään aikana olen joutunut tunnustamaan itselleni, että pidän kaikista Hugh Grantin elokuvista erittäin paljon. Tai etenkin niistä hahmoista, joita Grant esittää. Hän on usein melko röyhkeä, tunteeton, itsekäs ja epähuomaavainen. Eikä hän lähes ikinä tee "oikeita töitä"! Silti naiset pitävät hänestä ja hänellä on äärimmäisen nopeita ja nokkelia sutkauksia. Juuri tuollainen minäkin haluaisin olla! En usko että kovin moni on samaa mieltä Hugh Grantin tai hänen elokuviensa äärimmäisestä loistavuudesta... mutta he ovat väärässä.

Paras Grant-elokuva on tietysti Nick Hornbyn loistavaan romaaniin perustuva Poika, mutta erinomainen on myös tänä vuonna ilmestynyt Sävel ja sanat jossa Grant esittää 80-luvun poptähteä. Kävin katsomassa elokuvan teatterissa maaliskuussa ja näin sen viime viikolla uudestaan videolta. Se on peittoamaton yhdistelmä: typerää popmusiikkia, New York -maisemia, stereotyyppinen Hugh Grant -rooli ja onnellinen loppu.

Suunnittelin myös itse alustavaa käsikirjoitusta elokuvaan, jossa Hugh Grant voisi näytellä. Siinä maailman valtaisi vedenpaisumus ja Hugh Grantin hahmo olisi yksi harvoista eloonjääneistä, koska hän olisi ollut tulvan aikana korkeassa näköalatornissa ja... No, se on aika pitkä juttu ja sitä pitää ehkä vähän vielä kehitellä.

MP3: Hugh Grant & Hayley Bennet - Way Back Into Love // Sävel ja sanat -elokuvasta, aivan oikeastikin todella toimiva ja tarttuva biisi! Takuulla vuoden parhaat -listalle.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

mä ainakin olen samaa mieltä hugh grant elokuvista.. mutta mä olenkin nainen.

Pete P. kirjoitti...

Joo, mutta se on se sama vanha juttu: mä haluaisin olla Hugh Grant ja sä haluaisit olla Hugh Grantin kanssa. Tai siis mä haluaisin olla "Will Freeman" tai "Alex Fletcher".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...