03 elokuuta 2010
Hipster-Honda
Ihan kohtalaisen hauska idea tässä Hondan australialaisessa mainoksessa. Varsinkin toisella puoliskolla on aika hyviä juttuja.
Mutta onko hipstereille nauraminen jo tavallaan enemmän hipsteriä kuin hipsterinä oleminen? Jonkinlaista post-hipster -metahipsteröintiä?
Ainakin aiheen ja tyylin käyttäminen mainoksessa on aina varma merkki siitä, että trendi alkaa olla jo enimmäkseen ohi. Ja hyvä niin.
(Tässä mainoksessa on hienoa myös ylipäätään se, että australialaiset saavat omat Honda-mainoksensa eikä siellä käytetä jotain yleisiä jenkki- tai eurospotteja.)
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
7 kommenttia:
mutta kuinka hipsteriä on olla australialainen...
Niin! Itse asiassa ei ehkä kovin hipsteriä? Mun mielestä hipster-luokitus asuinpaikan mukaan menee about näin:
1) metropolit, esim. New York, Berliini
2) yksittäiset hipster-keskukset, esim. Portland (Oregon), Tukholma
3) Eurooppa yleisesti
...
...
...
7) Australia
Ainakin toistaiseksi Australia on liian surffi ja grilli ja Kylie ollakseen hipster, mutta asian muutokseen ei tietysti tarvita kuin jokin yksi sysäys.
Mitäs mieltä herra on keskimmäisen Gallagherin ja I.Brownin addu-mainonnasta?
Hyviä haastattelujakin löytyy aiheen tiimoilta.
en minäkään siis pitänyt australiaa ollenkaan hispterinä:D ei ehkä yltäisi edes seiskaksi. jotenkin australialainen-aksentti ei vaan kuulosta hyvältä ja ole hip.
Anonyymi: Ne on ihan hauskoja mainoksia. Jotenkin absurdia, että esim. Snoop ja IB on samassa pätkässä - tuskin kuitenkaan ihan samalla kertaa kuvattu tai mitään.
Laiker: Totta, se aksentti on iso tekijä. Tosin ehkä Australiastakin löytyy jotain ökyhipstereitä urbaaneja luomudesigneryhteisöjä. Ainakin Monocle-lehden vuosittaisessa Maailman Parhaat Asuinpaikat -vertailussa Australian kaupungit tuntuu pärjäävän ihan hyvin.
"aksentti"
Ettette vaan nyt sekoita hollantiin?!? http://www.youtube.com/watch?v=CjS42gGzZQE
:-D
Lähetä kommentti