24 maaliskuuta 2008

Kaksi tapaa

On monta tapaa elää elämää, mutta kaksi tapaa käyttää Facebookia. Siitä, kumpaa tyyliä suosii, voi luultavasti päätellä ihmisestä paljon.

Facebookin asetuksissa on kaksi listaa: "More about these friends" ja "Less about these friends", joissa kummassakin on 20 paikkaa. More-listalle ihmisiä lisäämällä saa heiltä useammin uutispäivityksiä, jotta voi käydä kurkkaamassa, mitä heille kuuluu. Less-listalla taas päinvastoin: sille laitetut yhteystiedot nousevat Facebookin etusivulle "vain jos mitään muuta ei ole tarjolla".

Keskustelin tästä kerran erään ystäväni kanssa. Hänen More-listansa oli melkein täynnä eikä Less-listassa ollut nimen nimeä. Itselläni on täysin päinvastoin; Less-palstasta loppuu pian tila ja More-sarake ammottaa tyhjyyttään. Totta kai koko Facebookin idea on päästä seuraamaan tuttavien "elämiä", mutta omalla Facebook-ystävälistallani on ainakin kovin paljon sellaisia 3/4-tuntemattomia huononpäiväntuttavuuksia, joita olen ehkä kerran elämässäni tervehtinyt kaksi vuotta sitten ja joiden kanssa emme muuten pidä mitään yhteyttä.

Hyvin paljon kiinnostaa heidän nimipäiväjuhlansa, ihmissuhteensa, vampyyri-pelinsä tai se, ketä hip hop -artistia he muistuttavat eniten.

MP3: Tungg - The Pioneers [lähde] Hieno cover-versio Bloc Partyn kappaleesta. Alkuperäistä aavistuksen verran vähemmän maaninen tunnelma avaa kappaleen melodisuutta uudelta kantilta.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oon muuten Andra Pirlo. Which midfielder are you?

Pete P. kirjoitti...

Hahaha
Tiedä muuten, Kaihis, että et oo mun ylitäydellä Less-listalla. Ihan just ja just et mahtunut siihen. ;-)

Mä oon Cristiano Ronaldo, Hamas, "Petiano" ja Here Comes The Sun.

+ Päivitä sun blogia, ääliö! Oon lukenut ehkä 1274 kertaa, mitä nationalismille kuuluu 2000-luvulla.

Anonyymi kirjoitti...

Kolmas tapa: Ei lainkaan Facebookissa. Suosittelen lämpimästi.

t: lokaali

Pete P. kirjoitti...

Joo, oot oikeassa 4REAL. Kaikki cooleimmat ihmiset ketä mä tunnen, ei oo Facebookissa lainkaan ja tämä on aito fact.

Pete P. kirjoitti...

Hahah, vaikuttikohan toi kommentti jotenkin sarkastiselta? Ei ollut tarkoitus. Siis oon ihan oikeasti ylläolevaa mieltä.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...