27 joulukuuta 2006

Listat 2006: lauseet


Viimeinen tämän vuoden parhaus-listoista on Vuoden lauseet 2006 -lista. Tämä on siinä mielessä vähän huijausta, että en oikeastaan alkanut ajattelemaan mikä olisi vuoden paras lause ennen kuin joulukuussa, joten listalla on käytännössä vain marras-joulukuussa kuultuja lauseita. Tosin yksi on kesältä.

Kerron ensin hyvät, ja lopuksi parhaan.

"Melkein toivon, että olisin niin tyhmä, etten itse tajuaisi."

"Mitä iloa mulle itsestäni on?" (Tämän sanoi tyttö, joka haluaisi olla poika, jotta voisi iskeä tyttöjä koska pitää tyttöjä parempina ihmisinä. Siitä että on itse tyttö, ei siis ilmeisesti ole mitään iloa.)

"Nää on niitä kreisejä öitä kun me ei nukuta ollenkaan!" (Olen erittäin ilahtunut, että näin kliseistä lausetta voidaan käyttää ihan tavallisessa arkipuheessa, eikä hölmössä pop-lyriikassa.)

"Olen kuin jeesuspukki [Jeesuksen ja joulupukin yhdistelmä, siis]: mulla on lahjoja ja kärsin muiden puolesta." (Tästä kyllä huomaa, että tätä on vähän kalasteltu...)

"Vesi on sellanen luonnon oma juttu."

Sitten vuoden paras lause:

"No olishan se tosiaan sen yhden säälittävän ohuen, Vilijonkan muotoisen tekosuklaan arvoista kun kuulee et miten kauheet elämät mun kämppiksillä on."


Raati (minä) antaa extrapisteitä upeasta käsiteyhdistelmästä "Vilijonkan muotoinen tekosuklaa", joka kuulostaa epätodelliselta mutta joka toden totta on olemassa (mutta mitä on 'tekosuklaa'?). Lauseen tarkoitusta on ehkä parempi olla selittämättä, se kuulostaa vielä hauskemmalta näin.

Jos haluat lukea vielä lisää hauskoja tosielämän lauseita, käy vaikka osoitteessa http://www.overheardinnewyork.com

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

perkele!

Pete P. kirjoitti...

Omalla nimellä tällaiset. ;-)

Anonyymi kirjoitti...

Eikun kirosin vaan että tää sun blogi on aivan hemmetin cool. OIKEASTI. Mahtavinta mitä olen lukenut. Lisää Oasis-kirjoituksia, välittömästi.

-Johnny Marr

Anonyymi kirjoitti...

Oletkos kuunnellut Musea? Suosittelen että kuuntelet uusimmalta levyltä kappaleet Starlight ja ehkä myös Knights of Cydonia.

Olen samaa mieltä "Johnnyn" kanssa.

Pete P. kirjoitti...

Wou, jee! Kiitos Johnny ja Emilia! :-) Hehee, mahtavaa! Todella mukavaa, että jaksatte lukea tätä blogia. :-)

Starlight on Muselta hyvä biisi ja Supermassive Black Hole oli myös hyvä. Knights on sitten taas vähän enemmän sellaista kikkelinheiluttelua, ihan hauska, mutta... ;-)

Tankearkivet kirjoitti...

pete. mulla kaikki hyvin nenän kanssa. nyt vaan kuuria kolme kuukautta, jippii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...