31 joulukuuta 2007

Parhaat 2007: Lauseet

Viimeinen lista: vuoden 2007 parhaat lauseet. Eli tässä listataan parhaat lauseet, jotka olen vuoden aikana kuullut aivan "normaalissa" keskustelussa (no, lauseen sisällöistä voi päätellä, etteivät kaikki keskustelut ole aina olleet aivan normaaleja). Listalle pääsevät sellaiset lauseet, jotka kuulostavat hauskoilta ilman, että niiden taustaa tarvitsee ollenkaan selittää (oikestaan jopa paremmilta, jos sitä ei selitetä). Kuulin kyllä vuoden aikana lukuisia hienoja lausahduksia, jotka sopivat omiin tilanteisiinsa niin täydellisesti, etteivät Gilmoren tyttöjen käsikirjoittajatkaan olisi pystyneet edes sarjan kulta-aikoina niin hyviin suorituksiin. Mutta sellaiset lauseet vaatisivat nimenomaan tilanteen selittämistä, joten ne eivät ole tällä listalla.

Tämän piti itse asiassa olla se hauskin lista, mutta kun vanha tietokoneeni meni rikki, sen mukana katosivat kaikki vuoden lauseet. Joten tässä on vain viisi hyvää lausetta, jotka muistan muuten vain. Onneksi se paras lause on unohtumaton.

5: "Sit kun mä kuolen, mulla on ainakin nääääin pitkä [näyttää käsillä] juurikasvu, koska mun hiuksia ei oo voitu värjätä, kun mä oon ollut niin huonossa kunnossa."

4: "Eiks kaikki pyyhkeet oikeestaan oo lihapyyhkeitä?"

3: "Ja kun sanon 'minä', tarkoitan 'isäni'."

2: "Ne ihmiset, jotka kuuntelee Yötä... niiden ihmisarvo on vähän kyseenalainen."

Lause #2:n kanssa olen niin paljon samaa mieltä, kuin vain olla voi, mutta se ei silti pystynyt voittamaan seuraavaa, vuoden 2007 parasta lausetta:

1: "Oottekste tehneet mitään liimakokeita sillä paksusuolisimulaattorilla?"

Koen olleeni kovin onnekas, että satuin olemaan paikalla silloin, kun tuollainen lause muodostui erään henkilön päässä ja tuli sieltä ulos noina kauniina ja kiehtovina sanoina.

Se oli 2007.

MP3: The Thrills - I Came All This Way [lähde]

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

voi vitsi, joku muukin ihminen kirjoittaa lauseita ylös. mä en tosin oo niin järjestemällinen, että ne löytyisivät jostain yhdestä paikasta, vaan niitä löytyy kaiken maailman lippujen lappujen ja vihkosten välistä. saattaa olla että luennon aiheesta ei paljonkaan musita, mutta muistaa tiettyjä lauseita.

Tänään totesin hyvinkin syvän vakuuttuneella äänellä: no kato naamallas.

se ei kuulosta nyt kovinkaan hauskalta. mutta tänään se oli hauskaa. pidemmälle kun tähän päivän muistini kun ei juuri riitä.

Anonyymi kirjoitti...

Jee! Lähdenkin heti kertomaan simulaattorille hyvät uutiset. Hyvää uutta vuotta!

Anonyymi kirjoitti...

Ai niin, piti vielä sanomani etten ole pitkään aikaan nauranut niin paljon kuin siirtolapuutarhaunta lukiessani. Kiitos siitä.

Pete P. kirjoitti...

Hahaha, jutteletko yleensä paljonkin Simulaattorille? Ehkä se on pakko, jos ei oo muita työkavereita paikalla..?

Jee, no kiitos kiitoksista! Hyvä, jos sua naurattaa. Sun pitäis nauraa enemmän, oot liian totinen. ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...